Reklamačné podmienky
I. Úvodné ustanovenia
Tieto záručné a reklamačné podmienky upravujú vzťah medzi spoločnosťou JVK
system s.r.o. (ďalej aj „predávajúci“) a koncovým zákazníkom (ďalej aj
„kupujúci“). Ďalej sa vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim pri reklamáciách
riadia Občianskym zákonníkom a Obchodným zákonníkom.
Všetky dodávky tovaru podliehajú týmto záručným a reklamačným podmienkam.
Kupujúci prijíma platnosť záručných a reklamačných podmienok odberom tovaru u
predávajúceho a týmto aktom pre neho vstupujú v platnosť.
II. Povinnosti kupujúceho
Prevzatie tovaru a zodpovednosť za chyby:
Kupujúci je povinný prehliadnuť tovar bezprostredne po jeho prevzatí. Ak je zistené mechanické poškodenie obalu výrobku, je kupujúci povinný skontrolovať stav tovaru a v prípade poškodenia vyhotoviť záznam o poškodení za prítomnosti dopravcu.
Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie dopravca, nakoľko všetok tovar je poistený. Na základe vyhotoveného záznamu bude kupujúcemu po uzavretí škodovej udalosti s dopravcom poskytnutá primeraná zľava alebo dodaný nový výrobok. Reklamácie mechanického poškodenia výrobku (poškrabanie, prasknutie, zlomenie, ...), ktoré neboli zistené pri prevzatí zásielky nie je možné uznať.
Kupujúci je povinný pri prevzatí výrobku (osobnom aj neosobnom) skontrolovať kompletnosť balenia. Pri doručení kuriérom musí kupujúci spísať reklamačný protokol na mieste o nekompletnosti balenia. Pri osobnom odbere je kupujúci povinný skontrolovať si obsah balenia okamžite, dodatočné reklamácie nebudú akceptované.
Pred uvedením zariadenia do prevádzky je kupujúci povinný:
oboznámiť sa s návodom na použitie zakúpeného zariadenia / zariadení
oboznámiť sa so záručnými podmienkami zariadenia vrátane slovenského návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami riadiť
v prípade potreby vykonať registráciu u výrobcu, resp. distribútora zariadenia
III. Záručná doba a
záručné podmienky
JVK system s.r.o. nenesie akúkoľvek zodpovednosť za nedostatky a škody
vyplývajúce z neoboznámenia sa kupujúceho s návodom na použitie a so záručnými
podmienkami zariadenia, za poškodenie či zničenie zariadenia, za stratu
akýchkoľvek údajov alebo programov prevádzkovaných kupujúcim. Predávajúci
odporúča kupujúcemu zhotovovať si v pravidelných intervaloch záložnú kópiu
všetkých programov a dát. Predávajúci nenesie zodpovednosť za nekompatibilitu
kupujúcim nainštalovaného softvéru s dodaným zariadením.
Práva zo zodpovednosti za chyby sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec
zakúpená. Avšak ak existuje iný podnikateľ určený k oprave (autorizované
stredisko), ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho
bližšie, uplatní kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na vykonanie
záručnej opravy. Ak nie je možné zaistiť opravu týmto spôsobom, zaistí opravu
predávajúci.
Ak je na tovar poskytovaná záruka, musí byť chyba oznámená a nároky vyplývajúce
z chyby tovaru uplatnené do konca tejto záručnej doby. Uplynutím záručnej doby
zaniká právo na uplatnenie reklamácie.
Kupujúcemu nevzniká žiadny iný nárok, či právo na záručnú opravu voči
spoločnosti JVK system s.r.o. než ten, ktorý je uvedený v týchto podmienkach.
Predávajúci poskytuje na všetky zariadenia dodané kupujúcemu záruku na materiálové alebo výrobné chyby počítačových zariadení dodávaných spoločnosťou
JVK system s.r.o., ktoré vznikli chybou výrobcu a objavili sa pri normálnej
prevádzke.
Záruka sa nevzťahuje na:
zariadenia s porušenou plombou alebo sériovým číslom
softvér (vrátane predinštalačného softvéru), ktorého záruka je definovaná v softvérových licenčných podmienkach
zariadenia, ktoré kupujúci svojvoľne demontoval, či vymieňal ich komponenty
poruchy spôsobené neodborným zásahom, inštaláciou, opravou alebo modifikáciou kupujúcim
zariadenia, z ktorých bolo odstránené, zničené, zjavne zmenené, alebo odcudzené sériové číslo
poruchy spôsobené násilným zaobchádzaním
poruchy spôsobené nepoužívaním originálneho spotrebného materiálu pre dané zariadenia
poruchy spôsobené použitím iných dielov, materiálov, neurčených na použitie s výrobkom
poruchy spôsobené zanedbaním bežnej údržby
poruchy spôsobené prevádzkovaním výrobku mimo prevádzkových podmienok uvedených v návode na použitie
poruchy spôsobené používaním zariadenia iným spôsobom, než je odporúčaný alebo na aký bolo zariadenie určené a dimenzované, poruchy spôsobené nadmerným používaním a opotrebovaním
poruchy spôsobené prevádzkovaním výrobku v takom prostredí u kupujúceho, ktoré predstavuje bezpečnostné alebo zdravotné riziko
poruchy spôsobené používaním softvéru neurčeného na použitie s výrobkom
poruchy spôsobené škodlivým kódom (vírus, spyware...), ktorý kupujúci vedome či nevedome zaviedol do systému
poruchy spôsobené poškodením z vyššej moci, nehodou, požiarom, vodou, atmosférickým výbojom, prepätím v sieti, zemetrasením a pod.
poruchy spôsobené prepravou, nedodržaním skladovacích a prepravných podmienok zo strany kupujúceho
poruchy spôsobené prevádzkovaním v priestoroch s nevhodnými pracovnými podmienkami ako sú nadmerná vlhkosť alebo prašnosť
poruchy spôsobené zapojením na nevyhovujúcu elektrickú sieť a poškodenie spôsobené prepätím
materiál spotrebného charakteru - tonery, pásky, náplne do tlačiarní, diskety, CD/DVD médiá a podobne
bežné opotrebenie vecí (alebo ich častí) spôsobené používaním. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za chybu a nedá sa ani reklamovať
na kompatibilitu predávaných počítačových komponentov a produktov, mimo kombinácií garantovaných výrobcami daných komponentov a produktov
nevhodný výber tovaru zákazníkom ani za škody, stratu dát alebo ušlý zisk spôsobený jeho použitím.
Pri zabezpečovaní pôvodnej funkčnosti zariadení platia nasledovné pravidlá:
úspešnosť opravy chybného zariadenia nezávisí nevyhnutne na výmene chybnej časti zariadenia
inštalácia novšej vezie softvéru akejkoľvek úrovne (BIOS, ovládač zariadenia, vylepšenie operačného systému tzv. service pack, alebo upgrade operačného systému) nie sú činnosti, ktoré spadajú pod štandardné záručné podmienky
v prípade opravy zariadení obsahujúcich vstavané pevné disky alebo priamo pri oprave pevných diskov obsahujúcich zákaznícke údaje sa postupuje dvomi spôsobmi:
1. ak kupujúci nežiada o obnovenie údajov na disku - tieto údaje môžu byť vymazané počas testovania funkčnosti zariadenia alebo disku. V prípade nevratného poškodenia disku a následnej neobnoviteľnej straty údajov sa kupujúcemu poskytne nový disk. Kupujúci, ktorí budú trvať na vrátení pôvodného disku, obdržia nový disk za úplatu.
2. ak kupujúci žiada o obnovenie údajov na disku, JVK system s.r.o. nepoužije údaje uložené disku na svoju podnikateľskú činnosť a bude narábať s takýmito údajmi tak, aby nedošlo k ich prezradeniu tretím stranám. V takomto prípade sa kupujúcemu vráti pôvodný funkčný disk, alebo nový disk (v prípade poškodenia pôvodného) spolu so zachránenými údajmi s tým, že dáta kupujúceho z poškodeného disku budú vymazané ak to bude technicky možné. V prípade nemožnosti obnovy údajov z disku sa postupuje podľa predchádzajúceho bodu. Táto služba je nad rámec štandardných záručných podmienok a bude vykonaná za úplatu.
Spoločnosť JVK system s.r.o. zabezpečuje záručné aj pozáručné opravy počítačových zariadení, ktoré dodáva priamo JVK system s.r.o. a ručí, že zariadenia budú po celú dobu záručnej doby plne funkčné a budú vyhovovať platným normám výrobcov týchto zariadení (za predpokladu používania originálneho príslušenstva).
Pozáručné opravy sa realizujú prostredníctvom servisného oddelenia a autorizovaných servisov. Za pozáručný servis JVK system s.r.o.účtuje odplatu za vykonanú prácu v zmysle platného cenníka. Informácie o servisných miestach a postupe pre záručný a pozáručný servis si môžete pozrieť tu, alebo Vám ich v prípade potreby poskytneme na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom e-mailu.
JVK system s.r.o. nezodpovedá za žiadne škody vzniknuté kupujúcemu následne počas doby opravy zariadenia.
Miestom na uplatnenie reklamácie je sídlo JVK system s.r.o.
Reklamovaný tovar doručte na adresu:
JVK system s.r.o.
29. augusta 363
900 46 Most pri Bratislave
Zásielku s tovarom odporúčame poistiť. Tovar zaslaný na dobierku nepreberáme.
Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Doba trvania záruky sa predlžuje o dobu trvania opravy. Ak dôjde k výmene zariadenia, záruka sa skracuje o dobu, počas ktorej kupujúci tovar užíval (zostáva však minimálne 3 mesiace). Všetky vymenené časti zariadení a zariadenia nahradené v rámci záruky ostávajú majetkom predávajúceho.
JVK system s.r.o. si vyhradzuje právo využívať servisné služby poskytované autorizovanými servisnými strediskami výrobcov zariadení, ak to vyžaduje zabezpečenie ich funkčnosti.
Pokiaľ pri oprave bude zistená skutočnosť, že chyba výrobku vznikla spôsobom vylúčeným zo záručných opráv alebo sa chyba na výrobku neprejaví, je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu náklady spojené s testovaním a manipuláciou.
O výsledku reklamácie bude kupujúci informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky a zároveň mu bude doručený spolu s tovarom reklamačný protokol.
IV. Postup pri uplatňovaní reklamácie
Dôkladne sa oboznámte so záručnými a servisnými podmienkami výrobku, ktoré boli súčasťou jeho balenia a postupujte v súlade s týmito podmienkami.
Pošlite e-mail na jvk@jvk.sk, kde uveďte hlavne typ výrobku, výrobné číslo, číslo predajného dokladu a popis chyby.
JVK system s.r.o. Vám do 24 hodín (v pracovné dni) zašle informácie o ďalšom postupe.
Na základe zaslaných informácií pošlite tovar na určenú adresu spolu s potrebnými dokladmi. Pri žiadosti o servisný zásah v rámci záručných podmienok je potrebné doložiť:
popis chyby zariadenia, jeho typové označenie a výrobné číslo
doklad o nákupe, kópiu faktúry
zariadenie zabalené v originálnom balení s príslušenstvom
V prípade že doporučíme reklamovaný tovar zaslať priamo na adresu autorizovaného servisu výrobcu zariadenia, vo vlastnom záujme zasielajte reklamované produkty priamo na daný servis. V prípade zaslania do sídla našej firmy dôjde iba k predĺženiu doby vybavenia reklamácie z dôvodu dodatočnej prepravy.